PROF JEROME ST-AMAND

Home » Academic CV – CV Recherche

Academic CV – CV Recherche

Follow me on Twitter

Follow me on Twitter

JEROME ST-AMAND est professeur adjoint en psychologie de l’éducation à l’Université du Québec en Outaouais (UQO) et éditeur adjoint à la Revue des sciences de l’éducation de McGill. Préalablement à son arrivée à l’UQO, il fut professeur adjoint à l’Université de l’Alberta de 2015 à 2017. Il est détenteur d’un doctorat et d’une maîtrise de l’Université de Montréal (au Canada) en psychologie de l’éducation. Il a également fait des études en sciences de l’éducation à l’Université Concordia à Montréal et suivi une formation au niveau du baccalauréat en psychologie à l’Université du Québec à Trois-Rivières (UQTR). De 2001 à 2014, il est enseignant au niveau secondaire dans le réseau scolaire public au Québec (Canada). Ses intérêts scientifiques portent principalement sur la gestion de la classe et de la diversité, la motivation scolaire et les besoins fondamentaux des élèves. Il enseigne actuellement au niveau universitaire dans le domaine de la gestion de la classe, des méthodes quantitatives et des méthodes de recherche.

Axes principaux de recherche :

  • Gestion de la classe et de la diversité 
  • Besoins fondamentaux des élèves
  • Motivation scolaire

Axes secondaires de recherche :

  • Qualité des environnements socioéducatifs
  • Méthodes quantitatives

Mon CV de recherche est disponible sur Academia.edu.

imgres

 

JEROME ST-AMAND is an assistant professor of Educational Psychology at the Université du Québec en Outaouais (UQO), Canada, and the associate editor for the McGill Journal of Education. Prior to joining UQO, he was an assistant professor at the University of Alberta, Canada, from 2015 to 2017. He completed his PhD and his MA at the Université de Montréal, Canada, in Educational Psychology, a Bachelor of Education (BEd) at Concordia University, Canada, and a Psychology Degree at the Université du Québec à Trois-Rivières (UQTR), Canada. Between 2001 and 2014 he spent 12 years teaching high school in the public system in Saint-Hyacinthe, Quebec, Canada. His main research activities explore a variety of issues related to classroom management and diversity, school motivation, and students’ basic needs. He teaches in the areas of classroom management, quantitative methods, and research methods.

Main lines of research:

  • Classroom management and diversity
  • Students’ basic needs
  • School motivation 

Other areas of research interests:

  • Quality learning environment
  • Quantitative methods

My academic CV is available on Academia.edu.

imgres


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow me on Twitter

%d bloggers like this: