PROFESSOR JEROME ST-AMAND

Home » Prof Jerome St-Amand, M.A., Ph.D.

Prof Jerome St-Amand, M.A., Ph.D.

Follow me on Twitter

Follow me on Twitter

JEROME ST-AMAND est professeur adjoint en psychologie de l’éducation à l’Université du Québec en Outaouais (UQO) et éditeur adjoint à la Revue des sciences de l’éducation de McGill. Préalablement à son arrivée à l’UQO, il fut professeur adjoint à l’Université de l’Alberta entre les années 2015 et 2017. Il a complété un Ph.D. et une M.A. à l’Université de Montréal (au Canada) en psychologie de l’éducation, des études en sciences de l’éducation à l’Université Concordia à Montréal ainsi qu’une formation en psychologie à l’Université du Québec à Trois-Rivières (UQTR); entre 2001 et 2014, il est  enseignant au niveau secondaire dans le réseau scolaire public au Québec (Canada). Ses intérêts scientifiques portent sur la gestion de la classe, la motivation scolaire, les besoins fondamentaux des élèves, l’efficacité pédagogique, le leadership scolaire, l’amélioration des environnements socioéducatifs, les méthodes quantitatives ainsi que le développement de l’éducation dans les pays en voie de développement. Il enseigne actuellement à l’université dans le domaine de la gestion de la classe, des méthodes quantitatives et des méthodes de recherche.

JEROME ST-AMAND is an assistant professor of Educational Psychology at the Université du Québec en Outaouais (UQO) and the assistant editor for the McGill Journal of Education. Prior to joining the Université du Québec en Outaouais (UQO), he was an assistant professor at the University of Alberta (Canada) in 2015–2017. He completed his PhD and his MA at the Université de Montréal (in Canada) in Educational Psychology, a Bachelor of Education (B.Ed.) at Concordia University (Canada), and a Psychology Degree at the Université du Québec à Trois-Rivières (UQTR); and between 2001 and 2014 he spent 12 years teaching high school in the public system in Saint-Hyacinthe, Quebec. His research activities explore a variety of issues related to classroom management, school motivation, students’ basic needs, school effectiveness, leadership and improvement, quantitative methods, and education in developing countries. He teaches in the areas of classroom management, quantitative methods, and research methods. 


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow me on Twitter

%d bloggers like this: